Kris Meeke i Citroen rozwinęli skrzydła w Rajdzie Meksyku. Są liderami trzeciej tegorocznej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata po piątku.
Kierowcy mieli pokonać wczoraj siedem odcinków specjalnych, ale odwołano dwa - pierwsze przejazdy najdłuższego w imprezie, prawie 55-kilometrowego oesu El Chocolate oraz niespełna 20-kilometrowej próby Las Minas.
Przyczyną było opóźnienie w transporcie samochodów zawodników ze stolicy Meksyku (gdzie czwartkowego wieczoru rozpoczęto rajd) do oddalonego o około 400 km parku serwisowego w Leon, spowodowane zatrzymaniem ruchu drogowego ze względu na poważny wypadek.
W efekcie kierowcom zostały tylko dwa długie odcinki specjalne - El Chocolate 2 i Las Minas 2. Poza nimi odbyły się jeszcze trzy krótkie oesy. Jeden 1,09-kilometrowy oraz dwa 2,3-kilometrowe.
Meeke, który po dwóch rajdach ma na koncie ledwie dwa punkty, wykorzystał fakt ruszania do szutrowych oesów dopiero jako dziesiąty w kolejce i cieszenia się oczyszczoną trasą. Irlandczykowi pomógł także brak problemów technicznych z samochodem. Ponieważ inne auta ogarnęła plaga usterek. Przegrzewały im się podzespoły - głównie silnik oraz dyferencjał. Mimo niezbyt wysokich temperatur jak na Meksyk. Niektórzy jechali na oesach w trybie dojazdówkowym.
Najpierw Meeke wygrał najdłuższy odcinek rajdu z przewagą 7,3 sekundy nad broniącym mistrzowskiego tytułu Sebastienem Ogierem. W ten sposób dał pierwsze oesowe zwycięstwo Citroenowi C3 WRC.
Później był najlepszy jeszcze na OS7. Wcześniej dwukrotnie zgasił silnik na podjeździe w trakcie pokonywania Las Minas 2 i stracił jak szacował "8-9 sekund", mimo tego zakończył dzień z ponad 20-sekundowym prowadzeniem.
Drugie miejsce zajmuje Ogier.
Na trzecim plasuje się Thierry Neuville. As Hyundaia wygrał Las Minas 2 oraz następny oes, ale jest już prawie minutę w tyle za liderem.
Belg stracił przeszło pół minuty podczas kończących dzień dwóch przejazdów 2,3-kilometrowej próby Autodromo de Leon, w wyniku szwankującego zapłonu. Ten sam problem mieli jego zespołowi koledzy - Hayden Paddon i Dani Sordo. Nowozelandczyk spadł w ciągu trzech ostatnich oesów z pozycji trzeciej na siódmą, zaś Hiszpan w trakcie dwóch finałowych prób stracił aż dwanaście miejsc i znalazł się zupełnie poza czołówką, na 15. lokacie. Doliczono mu dwa razy po 5 minut za nieukończenie OS7 i OS8.
Niespodziewanie liderujący po czwartku Juho Hanninen obecnie jest czwarty. Jego strata do Meeke'a to niecałe półtorej minuty. Reprezentant Toyoty miał problemy nie tylko z samochodem, lecz również z gardłem. Było mu trudno wykrzesać z siebie głos.
Na piątej pozycji widnieje teamowy kolega Ogiera z M-Sportu - Ott Tanak. Szósty jest partner Meeke'a - Stephane Lefebvre.
Przewodzący klasyfikacji generalnej sezonu Jari-Matti Latvala po otwieraniu trasy za sterami drugiej Toyoty Yaris i problemach z przegrzewaniem się wozu okupuje dopiero 8. miejsce, tracąc dwie i pół minuty do Meeke'a.
Pierwszą dziesiątkę kompletują kierowcy WRC-2 - Pontus Tidemand oraz Eric Camilli.
Dwunasta lokata należy do Elfyna Evansa, przedzierającego się w górę tabeli po otrzymaniu 5-minutowej kary za wymianę silnika po "shakedownie". Dziś Walijczyk wygrał ostatni oes.
Tymczasem Lorenzo Bertelli debiutujący w aucie WRC nowej generacji, zatrzymał się swoim Fordem Fiestą w trakcie El Chocolate 2 i stracił przeszło 20 minut. Jest teraz 18. w generalce.
Bezpośrednio za nim plasuje się Hubert Ptaszek. Polak jak Włoch stanął podczas El Chocolate 2. Prowadził w WRC-2 w pierwszym punkcie pomiaru czasu, ale potem urwał felgę w swojej Skodzie Fabii R5. Udało się wymienić koło i wznowić jazdę, lecz następnie zawiódł wahacz.
Zawodnik ORLEN Team wciąż zajmuje 4. miejsce w liczącej 5 kierowców swojej kategorii, ponieważ dzisiejszych zmagań nie ukończył też Pedro Heller.
Rajdowe Mistrzostwa Świata - sezon 2017 - Rajd Meksyku - klasyfikacja generalna po 7 z 18 odcinków specjalnych (TOP 10 + Ptaszek) |
---|
| Kierowca (Pilot)
| Samochód | Czas |
---|
1. | Kris Meeke (Paul Nagle)
| Citroen C3 WRC
| 1h 01m 33,8s |
2. | Sebastien Ogier (Julien Ingrassia)
| Ford Fiesta WRC
| +20,9s
|
3.
| Thierry Neuville (Nicolas Gilsoul)
| Hyundai i20 Coupe WRC
| +56,7s
|
4. | Juho Hanninen (Kaj Lindstrom)
| Toyota Yaris WRC
| +1m 27,3s
|
5. | Ott Tanak (Martin Jarveoja)
| Ford Fiesta WRC
| +1m 32,9s
|
6.
| Stephane Lefebvre (Gabin Moreau)
| Citroen C3 WRC
| +1m 52,8s
|
7. | Hayden Paddon (John Kennard)
| Hyundai i20 Coupe WRC
| +2m 02,1s
|
8. | Jari-Matti Latvala (Miikka Anttila) | Toyota Yaris WRC
| +2m 30,8s
|
9. | Pontus Tidemand (Jonas Andersson)
| Skoda Fabia R5
| +3m 24,3s
|
10. | Eric Camilli (Benjamin Veillas)
| Ford Fiesta R5
| +3m 59,7s
|
|
19.
| Hubert Ptaszek (Maciej Szczepaniak)
| Skoda Fabia R5
| +38m 22,0s
|
2017-03-11 - G. Filiks
0
Komentarze do:
WRC: Meeke rozpędził Citroena w Rajdzie Meksyku