W czwartek rozegrany został odcinek testowy, który poprzedza Rajd Niemiec. Mistrzostwa świata WRC wchodzą więc w bardziej asfaltową cześć sezonu. Dominowali kierowcy Volkswagena: Andreas Mikkelsen i Jari-Matti Latvala uzyskali identyczny czas. Różnice w czołówce były niewielkie. Trzeci Dani Sordo był tylko pół sekundy wolniejszy, a lider klasyfikacji, Sebastien Ogier, stracił zaledwie 0.7s.
Wyniki shakedownu przed Rajdem Niemiec:
1. Mikkelsen/Jaeger Volkswagen Polo R WRC 2:21,1s
2. Latvala/Antilla Volkswagen Polo R WRC +0,0s
3. Sordo/Marti Hyundai i20 WRC'16 +0,5s
4. Ogier/Ingrassia Volkswagen Polo R WRC +0,7s
5. Paddon/Kennard Hyundai i20 WRC'16 +1,3s
6. Neuville/Gilsoul Hyundai i20 WRC'16 +1,3s
7. Lefebvre/Moreau Citroen DS3 WRC +1,6s
8. Camilli/Veillas Ford Fiesta RS WRC +3,0s
9. Tanak/Molder Ford Fiesta RS WRC +3,8s
10. Ostberg/Floene Ford Fiesta RS WRC +5,5s
W tym sezonie Ostberg ciągnie ogony, w sumie nigdy nie osiągał wybitnych wyników w WRC. Nawet Kajetanowicz go klepał w jednym z rajdów rangi mistrzostw Europy, gdzie miał gościnny występ. Reasumując: Ostberg zabiera fotel w fabrycznym zespole dla bardziej utalentowanego kierowcy, np Tannaka. Tylko, że jego ojciec działa prężnie w światku rajdowym. Ach, te układy/układziki.....