Polski oddział M-Sportu zaprezentował nową wersję rajdowego Forda Fiesty R2.
To pierwszy samochód w pełni skonstruowany przez M-Sport Poland w Krakowie. Odpowiada najnowszym przepisom technicznym Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) dla rajdowych aut klasy R2. W 2019 roku będą jeździć nim m. in. uczestnicy Junior WRC.
Wóz bazuje na seryjnym Fordzie Fiesta w wersji ST-Line. Do budżetu na budowę rajdówki znacząco dołożył się koncern Forda.
Jak twierdzi M-Sport Poland, nowa Fiesta R2 powstawała od zera i ma niewiele wspólnego z poprzednią specyfikacją samochodu. Przy tworzeniu jej inspirowano się Fordem Fiestą WRC, którym Sebastien Ogier wygrał dwa ostatnie sezony Rajdowych Mistrzostw Świata.
W aucie poprawiono podobno każdy element. Przede wszystkim silnik, skrzynię biegów oraz zawieszenie.
Pojazd napędza turbodoładowana jednostka Ford EcoBoost o pojemności 999cm3 i mocy 200 KM. Połączono ją z pięciostopniową, sekwencyjną przekładnią od Sadeva, którą można przełączać na trzy różne ustawienia szpery.
Nowe zawieszenie zawiera amortyzatory Reigera o trzech stopniach regulacji z przodu i dwóch z tyłu. Eibach dostarczył twarde i miękkie sprężyny. Jest też opcjonalny stabilizator poprzeczny.
„Całkowicie nowy Ford Fiesta R2 to olbrzymi krok do przodu i coś, z czego każdy w M-Sport Poland jest niezwykle dumny". - mówi Maciej Woda, zarządzający krakowskim oddziałem M-Sportu oraz cyklem Junior WRC.
„To pierwszy samochód w pełni zaprojektowany i rozwinięty tutaj, w Krakowie. Włożono ogromne wysiłki, pasję oraz entuzjazm, aby był to możliwie najbardziej udany projekt".
„Wymieniając się informacjami z inżynierami i projektantami z Kumbrii (głównej siedziby M-Sportu - red.)
, zostaliśmy zainspirowani przez sukces mistrzowskiego Forda Fiesty WRC. Każdy element zaprojektowano z myślą, aby nowe auto było mocne i innowacyjne tak bardzo, jak tylko pozwalają przepisy".
„Niemniej jednak podstawowa filozofia Fiesty R2 pozostaje bez zmian - jest nią przekazanie gwiazdom przyszłości perfekcyjnej platformy do szlifowania umiejętności i pokazywania co potrafią na wczesnych etapach swoich karier. Całkowicie nowa Fiesta będzie zatem bazowym samochodem przyszłorocznych mistrzostw Junior WRC i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć co kolejne pokolenie może zdziałać za jej kierownicą". - kończy.
2018-12-05 - G. Filiks
0
Komentarze do:
Polski Ford Fiesta R2 na nowy sezon Junior WRC zaprezentowany