W 2017 roku w polskich rajdach terenowych wystartuje Dacia Duster Cup - tani puchar dla początkujących kierowców.
Ambasadorem cyklu został Krzysztof Hołowczyc. Legendarny rajdowiec przyjął też rolę mentora dla zawodników.
„Dacia Duster Cup to niepowtarzalna możliwość doskonalenia swoich umiejętności, to również początek wielkiej przygody w rajdach terenowych. Zachęcam naprawdę wszystkich, bo Dacia Duster Cup to okazja, jakiej dotąd nie było w rajdach terenowych. Zawodnicy poza profesjonalnie przygotowanym samochodem będą mieli zapewnioną specjalną strefę serwisową, magazyn części zamiennych i doradztwo techniczne. Pakiet, dzięki któremu będą mogli koncentrować się na rywalizacji". - mówi "Hołek", szykujący specjalne szkolenie dla kierowców w terenie przed sezonem.
Pierwszy sezon Dacia Duster Cup będzie się składał minimum z 5 rund, rozgrywanych w ramach Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych. Kalendarz zawodów jeszcze nie jest gotowy, ale ma zawierać m. in. imprezę Baja Poland, czyli eliminację Pucharu Świata.
Do udziału w pucharze nie potrzeba licencji, a jedynie prawo jazdy kategorii B. Kierowca musi mieć oczywiście także Dacię Duster w odpowiedniej wersji. Koszt samochodu gotowego do startów to 99 tysięcy złotych netto.
Wóz przygotowany przez Over Limits Motorsport i Hołowczyc Racing ma m.in. homologowaną klatkę bezpieczeństwa, sportowe kubełkowe fotele, 6-punktowe pasy bezpieczeństwa, sportową kierownicę i system gaśniczy.
Z wnętrza usunięto wszelkie zbędne wyposażenie i wygłuszenia w celu obniżenia wagi auta. Cała karoseria została wzmocniona, aby zniosła pokonywanie trudnych rajdowych tras. Podwozie zostało zabezpieczone płytami aluminiowymi przed możliwymi uszkodzeniami podczas jazdy w terenie. Zastosowano większe i agresywniejsze koła, gumowe chlapacze i sportowy układ sterowania załączenia tylnego napędu. Zawieszenie zostało zmodyfikowane, zamontowano wzmocnione wahacze oraz sportowe, dedykowane amortyzatory Reiger. W tylnej części auta wygospodarowano miejsce na 2 koła zapasowe. Silnik wyposażony został w nowy program sterowania wtryskiem i wydajniejszy filtr powietrza wraz z całym układem dolotowym.
Rajdowy Duster rozpędza się do 100 km/h w 11 sekund i rozwija maksymalną prędkość 170 km/h. Jego waga to zaledwie 1428 kg.
„Dacia Duster to najpopularniejszy miejski SUV w Polsce, który posiada właściwości terenowe jedne z najlepszych w swojej klasie. Wielka popularność samochodu oraz pierwsze sukcesy w tegorocznych eliminacjach Pucharu Polski przekonały nas do stworzenia odrębnej klasyfikacji Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych pod nazwą Dacia Duster Cup. Naszym celem, poza promocją marki, jest stworzenie równych szans wszystkim startującym załogom. Specyfikacja samochodów będzie identyczna, więc o sukcesach zdecydują przede wszystkim umiejętności". - mówi Andrzej Gemra, Zastępca Dyrektora Renault East ds. Efektywności i Rozwoju Nowych Projektów.
Nagrodą za zdobycie mistrzostwa będzie Dacia Duster z napędem 4x4. Dodatkowo najlepsi kierowcy poszczególnych rund otrzymają gratyfikacje finansowe. Za pierwsze miejsce w pojedynczych zawodach przysługuje bonus w wysokości 3 tysięcy złotych, za drugie 2000 PLN, a za trzecie 1000 PLN.
Organizatorzy pucharu - Renault i Polski Związek Motorowy - zapowiadają minimum 6 załóg na starcie pierwszego sezonu.
Zainteresowani udziałem w Dacia Duster Cup mogą zgłaszać się do kwietnia 2017 roku za pośrednictwem strony internetowej cyklu -
LINK.
2016-10-22 - G. Filiks
0
Komentarze do:
Dacia Duster Cup - nowy puchar w polskich rajdach terenowych pod patronatem Hołowczyca